jaja

Hej igen. Det kunde man inte tro ju. Jag har ätit chokladtårta. Därav de korta meningarna. Alltså till alla er som säger att jag myttar när jag berättar om min sockerallergi, ni fattar inte. Jag har en svamp i min mage som lever på sockret jag äter och växer sig större och större. Och det är inget skämt. Det gör att min mage blir en ballong och mitt humör blir som en bitter TV-tittande surkärrings fast värre.
Förresten var jag på synundersökning här i veckan. Jag hade verkligen sett fram emot det eftersom jag har klagat på min allt sämre syn i snart ett halvår nu, och tänkte att det skulle bli skönt att börja ett nytt liv som seende. Så, jag tog mig i kragen och gick till Synoptik på Götgatan på lunchen. Jag betalade 300 kronor och optikern gjorde en halvtimmes undersökning med massa coola effekter och sånt. Till min förvåning kunde jag faktiskt läsa bokstäverna så jag till och med fejkade till lite dålig syn för att hon inte skulle tycka att jag var en tönt som inbillade mig saker. Och sen efter en halvtimme tittade hon mig i ögonen och sa att min syn var näst intill felfri, att jag möjligen var lite lite närsynt på ena ögat. (fast det hörde jag att hon sa för att vara snäll). Jag gick besviket därifrån och min syn var plötsligt mycket bättre. Tänk så mycket man kan inbilla sig.
Nu ska jag åka in till staden och träffa Cornelia. Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0