mammmaaaaaaaaa hjäääälp

Har förflyttat mig till soffan och halvligger nu medans jag taggar inför julen. Hela december egentligen. Det är bara 3 månader kvar! 3 månader=ett sommarlov. Och hur fort går inte det liksom? Wieeee TAGG!!! Det är verkligen det BÄSTA, att vakna upp klockan 4 på morgonen och inte kunna somna om (hehehehe, jag är 4 år gammal när det gäller vissa saker), gå upp till julstrumpan (hehehe se föregående parentes), ligga i sängen och vänta tills man hör julmusik och gå upp (nej juste, NER blir det nu eftersom jag har flyttat) till vardagsrummet där mami har tänt ljus och ställt fram lussebullar, äta frukost i tretusen år, åka till mormor och morfar där kusinerna också är och äta lunch som jag egentligen tycker är rent avskyvärd men äter bara för att, kolla på Kalle Anka och sen öppna paket. MEN. Sen kommer man till skräckmomentet. Ögonblicket då vi alla ska utplånas. Ögonblicket då ag väcks ur min idylliska dvala och påminns om att livet faktiskt inte är en säker plats ändå. Ögonblicket då det plingar på dörren och morfar säger i skämtsam och lite hotfull ton "Johanna, jag tycker du borde öppna dörren. Du kommer bli glad!". Och jag vinglar mot dörren, försöker inta en behärskad position, men i samma sekund som dörren öppnas börjar jag skaka. Och tårarna börjar bränna. Och paniken kryper som myror i benen. Jag är LIVRÄDD för jultomten.




Jag kan det där med paint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0