så kan det gå när inte haspen är på

Min kanin har just ramlat i toaletten. Japp. Måns hade tydligen lämnat henne där inne när han skulle göra rent i buren, smart som han är. Så, jag hör hans Johanna-kom-och-hjälp-mig-innan-mamma-ser-röst och springer upp till övervåningen. Han tittar på mig lite osäkert och säger "gå in i badrummet, Stella har kissat". M, farligt tänker jag lite irriterat. Men när jag kommer in i badrummet så är det ovanligt blött över hela golvet... Stella har, otroligt nog, lyckats hoppa i toaletten, kissat i den, och sen hoppat ut. Hon såg väldigt nöjd ut när hon skuttade runt där alldeles dyngsur av toalettvatten. Och vem får tvätta och torka henne? Kanske lilla oskyldiga jag, som en gång i ett känsligt ögonblick lovat att ta ansvaret över kaninen. Normal? Nej, vadårå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0