monday evening

Oj, en sån röra. Här har ni en fin lista att avnjuta såhär en måndagskväll.

Höger- eller vänsterhänt:
Höger höger höger. Men jag äter med fel.
Favoritgodis: Choklad såklart. Och sura godisar.
Är det nåt du absolut inte äter: Jag är sen nio år tillbaka trogen grisian, vilket betyder att inget som har med gris att göra kommer i närheten av min mun. Förutom Patriciagrisia förstås.
Kläder just nu: Svarta jeans, blommig tunika, pärlörhängen och en vit sjal.
Musik just nu: Beirut- Elephant gun
Sommarplaner: Mm, jobba en vecka hos en familj, segla, konfa/seglarläger på Vitsgarn med min älskling Vilma, Gotland (tyvärr utan min underbara Clara), Hällevik och vara hemma högst 2 veckor.
Saft eller alkohol: Saft! Haha
Hur många kuddar sover du med: Två stycken.
Favoritväder: Sommarregn i skärgården, sommardagar, sommarnätter. Och en solig skidbacke! Fast det kanske inte är något väder.. Men whatever.
Morgon- eller nattmänniska: Morgon, och natt. Föredrar att inte sova alls på lediga dagar.
Sparare eller slösare: Spara? Är det något nytt ord?
Kommer du ihåg din första kärlek: Jaaa, David på dagis! Vi hånglade och han behandlade mig som en prinsessa. Förhållandet varade en hel eftermiddag.
Tror du på mirakel: Ja, det är klart. Eller mer ödet kanske, av många anledningar.
Bio eller promenad: Promenad. Ensam i solen eller i regnet med en vän.
Rädd för insekter? Inte på något sätt, har aldrig varit. Förutom såna där långbenspindlar som rör sig när man dödar dem.
Största svaghet: Att jag skjuter upp saker. Jag är så långt ifrån effektiv man kan komma.
Det här är jag bra på: Att se ljust på saker och ting. Och att lyssna på människor.
Chips, morötter eller godis? Gooooodis!
Skriver du dagbok? Mest blogg, men om det är något som jag verkligen inte vill att någon ska se skriver jag det i min dagbok. Man måste minnas och bevara.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej, aldrig! Eller man ska ju aldrig säga aldrig. Men personligen tycker jag oftast att det förstör. Piercing i naveln däremot kan vara fint på andra, men inte på mig tror jag.
Saltar du på maten?
Nej aldrig!
Gillar du att sjunga? Amen skojar du eller? It's my life!
Vad gör du om du får hicka? Tryckutjämnar tills det går över, funkar varje gång!
Kaffe, te eller inget? Chailatte. Jag vill kunna dricka kaffe men jag kan verkligen inte få i mig det! Det är ju liksom en social grej, att dricka kaffe. Jag får öva. Te är gott!
Har du en besatthet? Jag är besatt av så mycket för stunden, men det går över efter ett tag.

Kommentarer
Postat av: Clara

ååh, varför måste du påminna mig? gotland utan dig kommer inte vara något gotland! :(

p.s. tack för kommentaren om rummet! ring mig så jag får se ditt snart, det var ett tag sen! <3

2009-03-16 @ 21:58:03
URL: http://secondsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0