nu går jag ner i min källare

För exakt ett år sedan fick jag reda på mina provpoäng på Södra. Jag satt på franskan och mamma ringde och sa att jag hade fått full pott. Jag la på och var övertygad om att jag hade hört fel och ringde upp igen och tvingade mamma att säga det gång på gång. La på och fick svindel men var nästan 100 på att de hade sagt fel eller att mamma hört knasigt eller att de blandat ihop mig med någon annan. Men det hade de ju inte.
Igår bestämde jag mig för att byta skola. Men idag när jag gick i solen på Söder med tre bra tjejer och sen hade individuell sång med världens bästa sånglärare ångrade jag mig. Imorgon kommer jag nog ångra mig igen. Fast jag vet att jag kommer gå kvar. Och överleva. Till och med få det bra och vara glad. Jag kom liksom in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0