deck the hall

Gud vad alla är tråkiga just nu, har typ skrivit till fem stycken på facebook-chatten utan att få ett litet "käften" ens. Hellre det än att bli totalignorerad. Fast nu kom jag på att jag bara skrev till två stycken och båda var på månstatus. Nu tror ni att jag sa sådär för att jag skäms över att jag inte har några vänner. Det gör jag inte.
Det där kanske blev en aning oklart. Hela mitt huvud är rätt oklart. Fast o, så klart ändå.

Jag chillar runt i mitt rum och städar garderoben. Ett 24-timmarsprojekt som kommer hålla mig vaken i natt också. Och jag som är så trött. Och på tal om trötthet funderar jag en hel del på framtida yrken nuförtiden. Jag menar, som en plan B om inte musiken funkar. Jag har kommit fram till att jag kan tänka mig att bli:


Präst. Helt seriöst. Hela min släkt är kristen och har varit präster och biskopar sedan urminnes tider. Själv är jag inte det minsta kristen men det var inte min konfapräst heller. Han var så jävla cool. En sån vill jag bli. Banka in lite vett i huvudet på folk. Eller ah.

Inredningsarkitekt. ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHhH!!! Fy vad underbart. Att få sitta och komma med konstiga fula idéer som man slipper testa i sitt eget hem.

Mäklare. Jag har en förkärlek till hus och min charmiga aura gör att jag kan få vad som helst sålt. Tror jag.

Städare. Alltså ursäkta mig alla feminister men jag ÄLSKAR att städa. Det är något obeskrivligt tillfredsställande med att dammsuga och skrubba toaletten. Helst skulle jag vilja vara städare på ett hotell, det måste ju vara det ultimata. Att få snoka OCH utöva städning samtidigt.

Tunnelbanepratare/busspratare (kan jag inte tänka mig att det kallas). Ni vet hon tjejen som säger "tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av"? Jag tror jag skulle kunna göra det jobbet bättre. Tycker att hon verkar en aning stel den där bruden. Och så skulle man ju nästan kunna kalla sig B-kändis. Minst.

Minglare. En liten fågel viskade i mitt öra i natt att man kan jobba som minglare. Man anställs för att höja stämningen på olika evenemang, ragga på folk så att de ska komma tillbaka och vara allmänt trevlig. Måste ju vara det ultimata jobbet för mig, jag som är så charmig.


Yrken jag absolut inte kan tänka mig att bli:

Ekonom. Tänkte att det är bäst om jag inte beblandar mig med mamma, pappa och resten av tråkiga, gråa Sverige.

Heido

Kommentarer
Postat av: Johanna Frostling



Det har varit roligt att läsa din blogg Johanna!

Mycket roligt!

Mormor och morfar

2010-12-09 @ 14:21:19
URL: http://heltonormalt.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA MORMOR OCH MORFAR!!!!!!!!!!! HAHAHA

2010-12-09 @ 19:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0