mmm

Och så var det kväll igen då. En hel dag har gått sen i morse, utan att jag egentligen har märkt det alls. Är det måndag idag? Ja, det är det. Dagarna går så fort nuförtiden. Det är skönt, men också lite ångestframkallande eftersom att man aldrig får saker man hade tänkt göra gjorda.
Idag gjorde jag i alla fall en upptäckt. När jag satt och bytte om på idrotten utbrast plötsligt någon: (kan mycket väl ha varit jag själv) "men Johanna, du har ju likadana strumpor på dej!". Och så sant som det var sagt, säkert bara för att jag skrev om mina olika strumpor i morse, så var båda mina strumpor lila idag. Prisa Gud! Eller kanske min mamma som så fint och prydligt hade satt ihop mitt enda maka par strumpor och lagt i sin strumplåda. Fast om man prisar henne kanske hon får för sig att det är okej att sno andras strumpor vilket det verkligen inte är. Så prisa mig i stället tycker jag, för det var ju jag som hittade dom!
Bara så att ni vet så är ni inte konstiga för att ni inte fattar vad jag skriver, för jag har ingen aning själv. Inte för att jag inte är konstig eller något sånt, men ja.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0