confirm

Hej mamma!

Det är höstlov och jag är varken i Italien eller Spanien. Jag ligger i min säng och har för många planer för att orka gå upp. Tänkte träffa tretusen gamla vänner som jag inte hört av på länge, städa mitt rum, duscha, beställa hem bruna Dr Martens, köpa kläder, göra läxor osv................................... Men alltså. Jag orkar inte gå upp.

Jag önskar att jag kunde ta skolan på allvar. Jag vet inte varför jag inte kan det. Kanske för att göra revolt mot mina föräldrar (förmodligen. Moget av mig i så fall.), kanske för att jag tycker att skolan är ett töntigt påhitt, att IQ inte ens är hälften så viktigt som EQ, kanske för att jag har väldigt svårt att låtsas vara intresserad av saker jag inte är intresserad av, kanske för att folk förväntar sig att jag ska sitta längst bak i klassrummet och kommentera allt och alla och komma med åsikter tvärtemot lärarens bara för att få lite action. Jag vet inte, men något är det. Och det är jobbigt.

Nej, nu tänker jag göra något av den här dagen.

Kommentarer
Postat av: viktor

LLALALAAMOOOMO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0