svenska lantchips

Jag är sugen på chips. Svenska lantchips, med My på toppen. Chips är så fredag, det kommer alltid vara det. Mamma sa igår när vi satt och tittade på tv "tänk Johanna, när fredagsmys var ett begrepp som faktiskt användes i den här familjen". Ja, tänk mamma. Jag kan inte komma ihåg sist vi var hela familjen, tände ljus, lagade tacos tillsammans och sen gosade ner oss i soffan med massa chips och godis och tittade på fredagsunderhållningen på tv4. Och hur jag och min lillebror blev burna till sängen för att vi somnade i soffan. Jag kommer ihåg hur jag gick och längtade hela veckan efter fredagkvällen. Nu för tiden händer det ytterst sällan att jag är hemma på fredagarna. I så fall har jag en kompis här. Eller så är pappa och reser. Eller så är Måns ute och far. Men i kväll kanske? När jag är sjuk, och pappa faktiskt kommer hem? Kan jag inte få lite lantchips framför Idol då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0