och det är där jag befinner mig

Jag ångrar mig, det är faktiskt mest jobbigt när städarna kommer. Det är så mycket man vill be om ursäkt för. För det första vill man be om ursäkt för att rummet är så stökigt. Det ligger konstiga saker precis överallt och de får alltid vika mina kläder och lägga i garderoben. För det andra vill man säga förlåt för att det är DOM som får städa upp efter OSS. Hur snällt är det på en skala? Det där har min kära mor kommit på en lösning för. Tre dagar innan städarna ska komma säger hon "nej allihopa, så här kan vi inte ha det! På fredag kommer städarna hit!". Och då förväntas man STÄDA. Mamma med dammsugaren i högsta hugg, och jag med min eviga tvätthög i armarna. Pappa på affärsresa såklart. Och Måns slipper undan (enligt mig). Men i alla fall, när fredagen väl kommer är huset KLINISKT rent för att mamma tycker att det är PINSAMT att vi har så smutsigt hemma när vi ska få besök av våra STÄDARE. Hela huset skiner, förutom en plats. Mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0