Für Elise

Oftast är jag den mest ineffektiva människan man träffat, på riktigt, men när jag spelar piano är jag lite väl effektiv. Min pianolärare får alltid säga till mig att sakta ner. När jag kan spela Für Elise är det ett gott tecken. Jag kan den nämligen bara när jag är jättejätteglad eller jättejätteledsen. Nu är jag jättejätteglad. Jag har kunnat spela den sen jag var 11, då jag faktiskt tog ut den själv. Jag hade hört mamma spela den så många gånger att jag visste exakt hur den skulle låta, och så satt jag i en hel dag och tillslut satt den liksom där. Kul att jag hade min gehörs-topp när jag var 11, sen dess har det bara gått utför...


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh snap!

2009-10-09 @ 20:18:51
Postat av: Sir.Killalot

hojojoj, jag skulle också vilja kunna något sånt :D

2009-10-09 @ 20:57:12
Postat av: A

Skulle du lära dig 'The Sting' (kan länka den sen) så vore du kungen av Sverige typ! :D den är gryyym.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=DDGibUnfGK8

världens bästa låt att bli lite gladare av! :D

2009-10-09 @ 22:01:27
Postat av: A

p.s hela the sting e iofs inte piano men ändå :D

2009-10-09 @ 22:02:21
Postat av: Anonym

såg att ni musikklasser hade 350 kommentarer på ert skolfoto :o ni är fan helt störda i huvudet!!! fast på ett jävligt kul sätt ;) tänk hur skön en musikidrottsklass hade varit ;D höhöhöö eller vänta, det hade blivit för cppp. det är nog bäst som det är nu :)

2009-10-09 @ 23:22:15
Postat av: Johanna Frostling

Men den heter inte The Sting ju! Den heter The Entertainer, jag kan hela texten på den! Och jag kunde faktiskt spela den på piano förut, men den är bortglömd av mitt lilla huvud. I like it!

2009-10-10 @ 00:17:48
URL: http://heltonormalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0