(och på jobbet går det också jättebra)

Hej sprudlande blogg!
Det har varit lite väl mycket uppdatering på sistone tycker jag..................................... Kanske inte.
Jag sitter i mitt rum i lila glittrande tofflor, svarta tights och en senapsgul t-shirt som råkar tillhöra far. Om tre dagar är det julafton. I morgon är det julafton i övermorgon. Ett litet sätt jag alltid tänker på.
På mitt skrivbord ligger Martina Haags bok "Underbar och älskad av alla". Höjden av ironi, precis min humor. En sån bok ska jag också skriva en dag.
Annars då? Jo....

-Jag har kommit på att snö faktiskt är en ganska bra sak ändå. Den lyser upp och gör allt lite lite ljusare. DOCK så ryser jag ihjäl när jag går på den. Lite jobbigt, eftersom det gör att jag inte står ut med att gå de få meterna till busshållsplatsen, vilket gör att folk får komma hit om de vill umgås.

-Jag är sjukt stressad över skolan. Det är oundvikligt, i morse vaknade jag av att jag drömde om mitt so-betyg. Att vakna klockan 09.23 när man har jullov för att man tänker så mycket på skolan är inte okej, inte alls okej. Tips på hur jag ska tänka bort det mottages med glädje.

-Jag har köpt alla mina julklappar. Eller nästan alla i alla fall. Det som är synd är att jag alltid köper konstiga saker som hänger ihop med ett skämt som bara jag förstår................

-Jag kom just på att jag inte alls har köpt alla mina julklappar. Och nu är det bara tre dagar kvar till julafton.

-Varför är inte julrean INNAN jul i stället?

-Jag har tre gånger under de tre senaste veckorna hört obehagliga ljud från min grannes sovrum. Det råkar vara så att den här 75-åriga gubben har en afrikansk kvinna på besök. Grannens sovrum gränsar till mitt, och vårt radhus väggar består av papper, vilket resulterar i att vissa ljud inte går att undvika. För att få stopp på ljuden har jag bland annat ställt mig precis intill väggen och skrik-sjungit I will always love youuuuuuu, och även bankat rytmiskt i väggen med knytnävarna. Mamma tyckte att jag skulle göra liknande ljud själv så att han fattade hur jag kände mig. Det tyckte inte pappa.
Igår när jag kom hem var mamma superfnissig och berättade att hon hade förhört denne granne om ljuden. Han hade tydligen blivit jättegenerad och mamma blev skitnöjd. Så nu kanske jag slipper ljuden, i alla fall fram till jul. Tur att vi ska flytta.

-Jag är jättehungrig. Till frukost åt jag en kopp bajs (kaffe) med choklad i. Det är mitt nya trick för att få ner sörjan. Tyvärr ser det inte så jättesofistikerat ut när kaffet är slut och jag sitter och sörplar i mig chokladslemmet som blir över i botten när dessutom halva mängden chokladslem träffar alla delar i ansiktet förutom munnen, vilket jag märker efter en timme när jag kollar mig i spegeln.

-Jag känner för första gången att jag inte vill ha en pojkvän. Killar är jobbiga. Fett jobbiga. Jag är mycket coolare.
Det var nog allt för mig denna decemberdag. Snart kommer snygg-Clara hit och gör min dag. PUSS!


Kommentarer
Postat av: Blanca

Johannii, Jag älskar dig!

2009-12-21 @ 14:27:27
URL: http://blancaaa.blogg.se/
Postat av: juliaa

haha, du är så bäst!

2009-12-22 @ 18:19:32
Postat av: OskarP

åååååååååååååååååååååååååååååååååh sluta stressa över skolan, det tjänar ingenting till. Ryck upp dig bara och sluta, det är inte så jävla svårt, du är överdriven nu tycker jag. Släpp det är mitt tips. Och jag har en fråga, varför dricker du kaffe om du tycker det är så äckligt? Kaffe är ju liksom inte nånting som är hälsosamt egentligen så varför är du inte bara glad för att du inte tycker om det? Konstigt....

2009-12-22 @ 23:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0